تبلیغات
انقلابی - مناظره بغداد3
دوشنبه 8 خرداد 1391

مناظره بغداد3

   نوشته شده توسط: M A S A    نوع مطلب :علی حیـــــــدر کرار ،انقلابی ،

.

.

.

آیا شما شیعیان به ابوبکر و عمر و عثمان ناسزا می گویید؟

علوی: برخی از شیعیان لعن و ناسزا می گویند و بعضی این کار را انجام نمی دهند.

عباسی: شما از کدام دسنه هستید؟

علوی: از آن دسته که ناسزا نمی گویند هستیم؛ لیکن اعتقاد من این است آن دسته که لعن و ناسزا هم می گویند به خطا نرفته و رفتارشان تیز بی دلیل و بی منطق نیست. و این کارشان نه تنها گناه نیست و موجب کفر و فسق نمی گردد بلکه گناهان صغیره را هم شامل نمی شود.

عباسی: پادشاه! آیاشنیدید که این مرد چه می وید؟

علوی خطاب به پاددشاه: عباسی! این کاری که شما انجام می دهید مغالطه در کلام است؛ چون پادشاه ما را به این مکان احضار نموده تا ادله و براهین هردو دسته را بشنود و خود قضاوت نماید نه اینکه ما در این مکان برای اثبا حر های خود به زور متوسل شویم.

ملک شاه: صحبتهای علوی درست و منطقی است و جواب شما نیز منفی است.

عباسی: این مطلب روشن و واضح است که هرکس به صحابه ناسزا گوید کافر است.

علوی: این مطلب را که گفتید نزد شما روشن است نه نزد من. برای این موضوع که بیان نمودید« هرکس به صحابه ناسزا بگوید کافر است» چه دلیل و برهان مطقی قابل ارائه ای دارید؟ آیا این برای شما قابل قبو نیست شخصی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله به ناسزا گفته مستحق ناسزا است؟

عباسی: چرا قابل قبول است.

علوی: خب رسول اکرم صلی الله علیه و آله نیز به ابوبکر و عمر ناسزا گفته.

عباسی: کی و درچه برهه ای از زمان به آندو ناسزا گفته؟ این مطلبی که شما می فرمایید تنها نسبت دروغی به رسول خدا صلی الله علیه و آله است.

علوی: این مطلب به اعتراف خود تاریخ نویسان اهل تسنن است؛ خود مورخان سنی نوشته اند که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله لشکری را به فرماندهی «اسامه» سامان داد، سپس فرمود: لعنت و نفرین خدا به هرکس که از رفتن به این لشکر خودداری نماید و ابابکر و عمر را فرمان داد که در لشکر باشید؛ حال آنکه  آندو از فرمان  رسول خدا صلی الله علیه و آآله سرباز زدند و لعنت رسول خدا صلی الله علیه و آله را برای خود خریدند و هرکس که رسول خدا به او لعنت کند بر مسلمانان شایسته است و آنان نیز حق دارند که بر او لعنت نمایند.

در این موقع عباسی سرش را به زیر انداخت و هیچ صحبتی نکرد.

ملک شاه رو به وزیر کرد و گفت: آیا این مطلبی که علوی گفت صحت دارد؟

وزیر: تاریخ نویسان اینطور گفته اند.

علوی: اگر لعن صحابه حرام است و باعث کفر می گردد، چرا معاویه بن ابی سفیان را کافر نمی دانید و فاسق و فاجرش نمی شمارید با اینکه او، چهل سال علی بن ابی طالب علیه السلام را که از صحابه بود لعن نمود و این کار، هفتاد سال رواج داشت؟!

ملک شاه: این سخن را به پایان برید و به موضوع دیگری بپردازید.

 

جمع آوری قرآن و تدوین آن

 

عباسی به علوی گفت: یکی از بدعت های شما شیعیان این است که به قرآن اعتقادی ندارید.

علوی: نه، این شمایید که قرآن را قبول ندارید و این یکی از بدعت های اهل سنت است. شاهد آن، این است که می گویید: قرآن را عثمان جمع آوری نمود.

از شما می پرسم: آیا پیامبر نسبت به خطر پراکندگی قرآن ناآگاه بود که قرآن را جع آوری نکرد تا آنکه عثمان آمد و به این کار اقدام نمود. بعلاوه، چگونه قرآن در زمان پیامبر جمع نشده ود در حالیکه پیامبر به اصحاب و پیروان خود دستور ختم قرآن داده و فرموده است:«هرکس قرآن را ختم کند برای او فلان مقدار اجر و ثواب است»!

آیا ممکن است به ختم قرآن دستور دهند با اینکه پراکنده است و هنوز جمع نشده است؟! آیا مسلمانان- با اختیار نداشتن تمام قرآن- در گمراهی به سر می برند تا اینکه عثمان آنها را نجات داد؟!

چون سخن به لینجا رسید ملک شاه رو به وزیر کرد و گفت: آیا این گفته علوی صحیح است که اهل سنت معتقدند عثمان قرآن را جمع آوری نمود؟

وزیر: مفسران و تاریخ نویسان اینطور گفته اند.

علوی: ای پادشاه! بدان که شیعه معتقد است قرآن در زمان پیامبر به همین صورت الان که می بینید جمع آوری شد، نه حرفی از آن کم شد و نه حرفی به آن اضافه گردید؛ اما اهل سنت می گویند:

در قرآن، کم و زیاد شده و آیات آن جابجا گشت و پیامبر آنرا جمع نکرد و عثمان پس از آنکه امیر شد و زمام امور را به دست گرفت، به جمع آوری آن اقدام کرد

.

.

..


saeghe
چهارشنبه 10 خرداد 1391 01:44 ب.ظ
ღღღ________ܜܔܢ__ܜܔ . . المُستَعان بِکَ یا حضرت مــرد (علیہ السلام).

و چہ رنجی عظیم تر از اینکہ آقاﮮ بالا سرت نباشد

و در هجوم دلهره آور بی کسی،مومن بہ عشق بمانی...؟

بہ جاטּ ندبہ هایماטּ قسم

حساب دلتنگی ها و بی قراری ها و شوق فدایی ِ چشمانت شدטּ جدا،

جاده هاﮮ خاکی ماטּ تکرارﮮ و از حد گذشتہ اند!

❤. تصدُق قد و بالاﮮ حیدرﮮ تاטּ شوم 「حضرت دوران」 ...

تا نیفتاده ایم از نفس،

فکرﮮ بہ حال صراط هاﮮ صاف و مستقیمی کن

کہ دست نخورده مانده و راهـ بلد می خواهد... ღ________ܜܔܢ

التماس دعا...یامهدی*

سلام و عرض ادب...
با یک گزارش تصویری به روزم و منتظرتون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.