تبلیغات
انقلابی - مطالب فروردین 1392
دوشنبه 26 فروردین 1392

خدا می بیند!!!(دوربین)

   نوشته شده توسط: M A S A    

ألم یعلم بأنّ الله یری

آیا نمی دانی که خدا می بیند




فرض کن همین الان یه نفری با دوربین از تو فیلم برداری می کند...



واقعا چه حسی بهت میده؟؟؟



خدا خودش نگفته مگه ملائکه ام شب و روز اعمال شما را ثبت می کنند؟؟؟


پس چرا...؟؟؟


کمی تفکر...!!!


دوشنبه 26 فروردین 1392

چند سوال خوب و جواب های خوبتر!!!

   نوشته شده توسط: M A S A    نوع مطلب :انقلابی ،مهدویت ،حجاب ،

سلام خدمت دوستان عزیز و بازدید کنند گان گرامی

این فایلی که میبینید کاملا مفید و قابل استفاده و البته کوتاه و کم حجم

خواهشا از دست ندهید...



برای دانلود فایل مورد نظر
اینجا کلیک کنید...


شنبه 24 فروردین 1392

یازهرا

   نوشته شده توسط: M A S A    نوع مطلب :فـــاطــمــه زهــــرا ،انقلابی ،

ذکر دل بی قرار ما یا زهراست


در هر نفس اعتبار ما یازهراست



هر فرقه برای خود شعاری دارد


در هر دو جهان شعار ما یازهراست



شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت


بسم الله الرحمن الرحیم


شخصیت زهراى اطهر، در ابعاد سیاسى و اجتماعى و جهادى، شخصیت ممتاز و برجسته‌یى است؛ به طورى كه همه‌ى زنان مبارز و انقلابى و برجسته و سیاسىِ عالم مى‌توانند از زندگى كوتاه و پُرمغز او درس بگیرند. زنى كه در بیت انقلاب متولّد شد و تمام دوران كودكى را در آغوش پدرى گذراند كه در حال یك مبارزه‌ى عظیم جهانىِ فراموش نشدنى بود. آن خانمى كه در دوران كودكى، سختیهاى مبارزه‌ى دوران مكه را چشید، به شعب ابى‌طالب برده شد، گرسنگى و سختى و رعب و انواع و اقسام شدتهاى دوران مبارزه‌ى مكه را لمس نمود و بعد هم كه به مدینه هجرت كرد، همسر مردى شد كه تمام زندگیش جهاد فى‌سبیل‌اللَّه بود و در تمام قریب به یازده سال زندگى مشترك فاطمه‌ى زهرا و امیرالمؤمنین(علیهماالسّلام)، هیچ سالى، بلكه هیچ نیم سالى نگذشت كه این شوهر، كمر به جهاد فى‌سبیل‌اللَّه نبسته و به میدان جنگ نرفته باشد و این زن بزرگ و فداكار، همسرىِ شایسته‌ى یك مرد مجاهد و یك سرباز و سردار دایمى میدان جنگ را نكرده باشد.

پس، زندگى فاطمه‌ى‌زهرا(س)، اگر چه كوتاه بود و حدود بیست سال بیشتر طول نكشید؛ اما این زندگى، از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و كار انقلابى و صبر انقلابى و درس و فراگیرى و آموزش به این و آن و سخنرانى و دفاع از نبوّت و امامت و نظام اسلامى، دریاى پهناورى از تلاش و مبارزه و كار و در نهایت هم شهادت است. این، زندگى جهادى فاطمه‌ى‌زهراست كه بسیار عظیم و فوق‌العاده و حقیقتاً بى‌نظیر است و یقیناً در ذهن بشر - چه امروز و چه در آینده - یك نقطه‌ى درخشان و استثنایى است.

امّا مقام معنوى این بزرگوار، نسبت به مقام جهادى و انقلابى و اجتماعى او، باز به مراتب بالاتر است. فاطمه‌ى‌زهرا(س) به صورت، یك بشر و یك زن، آن هم زنى جوان است؛ اما در معنا، یك حقیقت عظیم و یك نور درخشان الهى و یك بنده‌ى صالح و یك انسان ممتاز و برگزیده است. كسى است كه رسول اكرم به امیرالمؤمنین (علیهماالسّلام) فرمود: «یا على ... انت قائد المؤمنین الى الجنّة ... و فاطمة قد اقبلت یوم القیامة ... تقود مؤمنات امّتى الى الجنّة»(1). یعنى در روز قیامت، امیرالمؤمنین(ع) مردان مؤمن را و فاطمه‌ى‌زهرا(س) زنان مؤمن را به بهشت الهى راهنمایى مى‌كنند. او، عِدل و همپایه و همسنگ امیرالمؤمنین است. آن كسى كه وقتى در محراب عبادت مى‌ایستاد، هزاران فرشته‌ى مقرّب خدا، به او خطاب و سلام مى‌كردند و تهنیت مى‌گفتند و همان سخنى را بیان مى‌كردند كه فرشتگان، قبلاً به مریم اطهر گفته بودند؛ عرض مى‌كردند: «یا فاطمة انّ اللَّه اصطفاك و طهّرك و اصطفاك على نساء العالمین»(2). این، مقام معنوى فاطمه‌ى زهراست.

زنى، آن هم در سنین جوانى، از لحاظ مقام معنوى به جایى مى‌رسد كه بنابر آنچه كه در بعضى از روایات است، فرشتگان با او سخن مى‌گویند و حقایق را به او ارایه مى‌دهند. محدّثه است؛ یعنى كسى است كه فرشتگان با او حدیث مى‌كنند و حرف مى‌زنند. این مقام معنوى و میدان وسیع و قلّه‌ى رفیع، در مقابل همه‌ى زنهاى آفرینش و عالم است. فاطمه‌ى‌زهرا(س) در قلّه‌ى این بلنداى عظیم ایستاده و به همه‌ى زنان عالم خطاب مى‌كند و آنها را به پیمودن این راه دعوت مى‌نماید.

آنهایى كه در طول تاریخ - چه در جاهلیت قدیم و چه در جاهلیت قرن بیستم - سعى كرده‌اند كه زن را تحقیر و كوچك كنند و او را دلبسته به همین زخارف و زینتهاى ظاهرى معرفى نمایند و پایبند مُد و لباس و آرایش و طلا و زیور آلات كنند و وسیله و دست مایه‌یى براى خوشگذرانیهاى زندگى وانمود نمایند و عملاً در این راه قدم بردارند، منطق آنها منطقى است كه مثل برف و یخ، در مقابل گرماى خورشیدِ مقام معنوى فاطمه‌ى‌زهرا(علیهاالسّلام) ذوب مى‌شود و از بین مى‌رود.

اسلام، فاطمه - آن عنصر برجسته و ممتاز ملكوتى - را به عنوان نمونه و اسوه‌ى زن معرفى مى‌كند. آن، زندگى ظاهرى و جهاد و مبارزه و دانش و سخنورى و فداكارى و شوهردارى و مادرى و همسرى و مهاجرت و حضور در همه‌ى میدانهاى سیاسى و نظامى و انقلابى و برجستگى همه جانبه‌ى او كه مردهاى بزرگ را در مقابلش به خضوع وادار مى‌كرد، این هم مقام معنوى و ركوع و سجود و محراب عبادت و دعا و صحیفه و تضرّع و ذات ملكوتى و درخشندگى عنصر معنوى و همپایه و هموزن و همسنگ امیرالمؤمنین و پیامبر بودن اوست. زن، این است. الگوى زنى كه اسلام مى‌خواهد بسازد، این است.

همه‌ى ما، بخصوص زنهاى این جامعه، باید حقگزار و قدردان رسالت و پیام آن رهبر و پیشواى فقید عظیم‌الشّأنى - یعنى امام بزرگوار(ره) - باشیم كه با قیام و حركت خود و با مطرح كردن ارزشها و عظمتهاى اسلامى و درخشندگیهاى شخصیتهاى صدر اسلام - از جمله فاطمه‌ى‌زهرا(علیهاالسّلام) - ما و بیش از همه زنهاى ما را زنده كرد.

زن، در جامعه‌ى خود باخته‌ى نظام پلید پادشاهى، حقیقتاً و از همه‌ى جوانب مظلوم بود. اگر زن مى‌خواست وارد مقوله‌ى علم بشود، باید قید دین و تقوا و عفاف را مى‌زد. مگر یك خانم مسلمان، در دانشگاهها و محیطهاى آموزشى و مراكز علمى و فرهنگى مى‌توانست به آسانى حجاب و متانت و وقار خود را حفظ كند؟ مگر ممكن بود؟ مگر مى‌شد یك زن مسلمان، در خیابانهاى تهران و بعضى از شهرهاى دیگر، با متانت و وقار اسلامى یا حتّى با حجاب نیمه كاره، راحت راه برود و از گزند زبان و حركت هرزگان و دلباختگانِ به فساد و فحشاى سوغات غرب، مصون بماند؟ كارى كرده بودند كه در این مملكت، كسب علم براى زنها غالباً ممكن نمى‌شد. موارد استثنایى را كارى ندارم. به طور غالب، رفتن زنان به وادى علم میسر نمى‌شد؛ مگر با برداشتن حجاب و منصرف شدن از تقوا و وقار اسلامى!

در میدان سیاست و در زمینه‌ى فعالیتهاى اجتماعى هم همین طور بود. اگر زنى مى‌خواست منصبى از مناصب اجتماعى و سیاسى را در ایرانِ دوران پادشاهى دارا باشد، باید قید حجاب و عفاف و وقار و متانت زن اسلامى را مى‌زد. البته، بسته به این بود كه خود این زن، جوهر و استعدادش چگونه باشد. اگر خیلى سست عنصر بود، باید تا آن اعماق مى‌لغزید. اگر خوددار و خویشتندار بود، تا حدودى خود را حفظ مى‌كرد؛ اما دایماً با فشارهاى روزافزون از سوى محیط اجتماعى روبه‌رو بود. جامعه‌ى ما، این گونه بود.

اسلام و انقلاب و امام آمد و در این كشور، زن را در مركز فعالیتهاى سیاسى قرار دادند و پرچم انقلاب را به دست زنان سپرد؛ در حالى كه زن در همان حال توانست حجاب و وقار و متانت اسلامى و عفاف و دین و تقواى خود را حفظ كند. كسى حقى از این بزرگتر بر گردن زن ایرانى و مسلمان ندارد.



ادامه مطلب

چهارشنبه 14 فروردین 1392

چند استفتا از امام خامنه ای!!!

   نوشته شده توسط: M A S A    نوع مطلب :حضــرت مـاه ،

س: برادر من مسائل شرعی و اخلاقی را رعایت نمی کند و تاکنون نصیحت در او تاثیری نداشته است، وظیفه من هنگام مشاهده رفتارهای او چیست؟

ج: واجب است از اعمال خلاف شرع وی اظهار تنفر کنید و او را به هر روش برادرانه ای که مفید و موثر می دانید، موعظه کنید، ولی قطع رحم، جایز نیست.

 

س: آیا جواب ندادن به سلام کسی که فعل حرام انجام میدهد، برای تنبیه او جایز است؟

ج: جواب سلام مسلمان شرعا واجب است، ولی اگر بر خودداری از جواب سلام به قصد نهی از منکر، عرفا نهی از منکر صدق کند، جایز است.

 

س:سستی و تنبلی در تحصیل علم و تلف کردن وقت چه حکمی دارد؟ آیا حرام است؟

تضییع وقت به بطالت و بیکاری دارای اشکال است و دانشجو(یا طلبه) تا وقتی که از مزایای مخصوص دانشجویی(طلبگی) استفاده می کند باید از برنامه های درسی مخصوص دانشجویان(طلاب) متابعت کند و الا استفاده از آن مزایا از قبیل شهریه و کمک هزینه و غیره برای او جایز نیست.

 

س: تقلب در موارد درسی چه حکمی دارد؟

تقلب مطلقا جایز نیست.

 

س: آیا گوش دادن به اخبار و برنامه های علمی و فرهنگی رادیو های خارجی جایز است؟

ج: در صوریکه موجب انحراف و فساد نشود، جایز است.


جمعه 9 فروردین 1392

بیانات رهبری

   نوشته شده توسط: M A S A    نوع مطلب :حضــرت مـاه ،

حوادث سال 91 درس بزرگی به ما میدهد؛ این درس این است كه یك ملت زنده از تهدید و فشار و سختگیری دشمن هرگز به زانو در نخواهد آمد. برای ما و برای همه‌ی كسانی كه مسائل ایران را دنبال میكنند، معلوم شد كه آنچه برای یك ملت مهم است، تكیه به استعداد درونی خود، توكل به خدای بزرگ، اعتماد به خود و عدم تكیه‌ی به دشمنان است؛ این است كه میتواند یك ملت را به جلو ببرد. سال 91 برای ما یك میدان رزمایش بود، یك میدان تمرین بود. به كوری چشم دشمن، ما ملت ایران فلج كه نشدیم، در این میدان رزمایش توانستیم از خودمان برجستگی‌هائی را هم  نشان دهیم. البته ضعفهای خودمان را هم شناختیم؛ خاصیت رزمایش این است.

ملت ما با پیشرفتها ثابت كرد كه در سایه‌ی آمریكا زندگی نكردن، به معنای عقب‌افتادگی نیست؛ این نكته‌ی مهمی است.

 

 

در نهایت، رأی مردم تعیین كننده است. آنچه كه اهمیت دارد، تشخیص شما و رأی شما است. باید خودتان تحقیق كنید، ملاحظه كنید، دقت كنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب كنید. رهبری، یك رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یك رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی كه در صندوق انداخته نشود، هیچ كس از آن مطّلع نخواهد بود.

حرم مطهر رضوی

بهار 92

 

 

 

مسأله‌ى تهاجم فرهنگى این نیست. البته بى‌بندوبارى و فساد هم یكى از شاخه‌هاى تهاجم فرهنگى است؛ اما تهاجم فرهنگىِ بزرگتر این است كه اینها در طول سالهاى متمادى به مغز ایرانى و باور ایرانى تزریق كردند كه تو نمى‌توانى؛ باید دنباله‌رو غرب و اروپا باشى. نمى‌گذارند خودمان را باور كنیم. الان شما اگر در علوم انسانى، در علوم طبیعى، در فیزیك و در ریاضى و غیره یك نظریه‌ى علمى داشته باشید، چنانچه برخلاف نظریات رایج و نوشته شده‌ى دنیا باشد، عده‌یى مى‌ایستند و مى‌گویند حرف شما در اقتصاد، مخالف با نظریه‌ى فلانى است؛ حرف شما در روان‌شناسى، مخالف با نظریه‌ى فلانى است. یعنى آن‌طورى كه مؤمنین نسبت به قرآن و كلام خدا و وحى الهى اعتقاد دارند، اینها به نظرات فلان دانشمند اروپایى همان اندازه یا بیشتر اعتقاد دارند! جالب این‌جاست كه آن نظریات كهنه و منسوخ مى‌شود و جایش نظریات جدیدى مى‌آید؛ اما اینها همان نظریات پنجاه سال پیش را به عنوان یك متن مقدس و یك دین در دست مى‌گیرند! دهها سال است كه نظریات پوپر در زمینه‌هاى سیاسى و اجتماعى كهنه و منسوخ شده و دهها كتاب علیه نظریات او در اروپا نوشته‌اند؛ اما در سالهاى اخیر آدمهایى پیدا شدند كه با ادعاى فهم فلسفى، شروع كردند به ترویج نظریات پوپر! سالهاى متمادى است كه نظریات حاكم بر مراكز اقتصادى دنیا منسوخ شده و حرفهاى جدیدى به بازار آمده است؛ اما عده‌یى هنوز وقتى مى‌خواهند طراحى اقتصادى بكنند، به آن نظریاتِ كهنه‌ى قدیمى نگاه مى‌كنند! اینها دو عیب دارند: یكى این‌كه مقلدند، دوم این‌كه از تحولات جدید بى‌خبرند؛ همان متن خارجى را كه براى آنها تدریس كرده‌اند، مثل یك كتابِ مقدس در سینه‌ى خود نگه داشته‌اند و امروز به جوانهاى ما مى‌دهند. كشور ما مهد فلسفه است، اما براى فهم فلسفه به دیگران مراجعه مى‌كنند!

17/4/83